Dokonalá 911-ka
Klasické Porsche 911? Výborná voľba! Vzduchom chladená atmosféra, manuálny 6-kvalt a pohon na zadné? To už áno! Široký bodykit, dokonalý fitment magnéziových BBS, hromada kvalitných OEM úprav a dielov renomovaných značiek? Slintáme! Závidíme – ale v dobrom... Dámy a páni, predstavujeme vám Jankovu orgiu na kolesách, ktorú nám na AMTS v Budapešti nafotil „Magpie“:
„Keďže ma BMW už pomaly omrzelo, začal som riešiť ďalšie vysnené auto - Porsche GT3 RS alebo GT2. Jednu peknú nedeľu som našiel na nete nádhernú 993-ku a poslal odkaz bratovi, ktorý sa zhodou okolností nachádzal v Nemecku, s plánom v pondelok cestovať na sever k holandským hraniciam. Preto ihneď zavolal predajcovi a dohodol termín na druhý deň na 13:00. Potom, ako zrealizoval obhliadku mi zavolal a jediná jeho poznámka bola: „Keď si to nekúpiš tak si k...“ :D
Hneď sa dohodlo stretnutie na utorok o 10:00, sadol som v pondelok večer do auta a „letel“ do mestečka blízko Hamburgu pre toto krásne RWB style Porsche. Nie náhodou „style“, lebo to nie je originál RWB - postavil si to Nemec pri Mníchove od “podlahy”, s ktorým sa mi následne podarilo skontaktovať a odkúpiť od neho aj formy na celý bodykit. Čiže je to vlastne unikát - jediný kus v tejto podobe na celom svete.
Základom je Porsche Carrera štvrtej generácie, vyrábaná v rokoch 1994 až 1998, modelovej rady 993. Samozrejme zadný náhon a plochý, vzduchom chladený 6-valec objemu 3,8-litra spriahnutý s poctivou manuálnou prevodovkou. Z fabriky sa ich vykotúľalo dokopy iba okolo 4000ks, preto si svoju hodnotu výborne uchovávajú. Auto bolo v dobrom stave, došlo len k drobným vylepšeniam - vymenené boli všetky tesnenia, zadné svetlá a smerovky. Čo sa týka plánov do budúcna, chcel by som prestavať motor na verziu RS...“ Držíme palce a dúfame, že toto péčko na kolesách uvidíme na mnohých zrazoch :).
Porsche Carrera 993, rok výroby: 1998
Motor: plochý, vzduchom chladený 6-valec M64/05S 3746 ccm, sériový výkon 285 koní, BMC vzduchový filter, Techart výfukové tlmiče s koncovkami vyfuku RSR, 100 článkový katalyzátor Dansk
Pohon: náhon na zadné kolesá, 6-stupňový manuál G50-21, GT2 zotrvačník, GT2 spojka
Podvozok: výškovo a tuhostne nastaviteľný Bilstein PSS10, horné uloženie H&R s nastaviteľnými odklonmi, H&R stabilizátory, predná karbónová rozpera, horčíkové disky BBS E88 11x18 a 13,5x18 s mínusovým ET, Pirelli 265/35R18 vpredu a 335/35R18 vzadu
Karoséria: zákazkový bodykit, Duck spojler, k dispozícii aj spojler RS - GT2 EVO bumerang carbon, farba Porsche Indisch Rot, predné svetlá v žltej farbe
Interiér: Rennline pedále, Momo Porsche GT2 volant, rýchlostná páka RS GT2, RS panely dverí, RS koberec, sedadlá Recaro z GT3 996, 6-bodové športové pásy, tachometer GT2 do 340km/h, čierny interiér, zadná rozperná klietka, klimatizácia, elektrické okná, elektrické strešné okno, odinštalované rádio a reproduktory skrz vychutnávania si zvuku motora
text: P.Kovács, foto: Ján Straka - Magpie