„DFRNT“ E36 Coupe
Áno, je iná, to je zrejmé už na prvý pohľad. A čo je super, Erik ju neskrýva v garáži, ale s radosťou vystavuje na zrazoch, kde si ju všimne azda aj slepý. Nie vždy však ukrýva extrovertný look aj poctivú robotu a širokú plejádu zásahov, mohol by si tak niekto myslieť že je to opäť „len“ o rozčapených kolesách a polepe. ALE toto je iná káva priatelia a preto na ňu zamieril v depe Slovakia Ringu počas Power festu svoj objektív aj Magpie...
„Na začiatok by som chcel povedať že určite nedokážem opísať úplne všetko a všetkých ľudí, ktorí sa na aute podieľali, ale som vám všetkým veľmi vďačný, že sme to dotiahli až sem :). Moju 36-ku som si kúpil ako 18 ročný z Partizánskeho spolu s mojim tatíkom a nevyzerala ani zďaleka tak ako dnes, ale malo svoje čaro. Tyrkysový Plasti Dip, podsvietenie ako z Underground 2 fungujúce len na dvoch stranách a skvelý 1.6-kový motor, ktorý po ceste domov vyvrel. Zistili sme, že majiteľ zatajil prasknutú hlavu, takže som svoje auto 2 mesiace nevidel. Pre mladého chalana, ktorý chodil na strednú a chcel machrovať v rozpadnutej krabici, hotová nočná mora.
Po tomto všetkom ako sa mi autíčko vrátilo som začal spoznávať nových ľudí na zrazoch a večerných stretnutiach - medzi nimi ako prvého Bulitera, ktorého môžete dnes vidieť jazdiť drifty na krásnej 46-ke s AMG motorom. Samozrejme aj všetkých ostatných čo mali v tej dobe 36-ky (Majkl, Tyxo, Andrej). Som nesmierne vďačný za to, že ma zasvätili do sveta tuningu a pomáhali mi s autom. Vďaka nim som sa zbavil dipu, ktorý bol tak super nastriekaný, že sme ho museli dávať dole štetcami, riedidlom a uterákmi. Tiež som odstránil podsvietenie, za ktoré som sa fakt hanbil. To by som nazval ako začiatok mojej cesty...
Za to ako auto aktuálne vyzerá patrí veľká vďaka Borisovi Nagyovi, jazdiaceho v tých časoch na krásnej E28-ke, ktorá bola pre mňa ikonou BMW scény na Slovensku. Kamarát, ktorý mi zo všetkým pomohol o čo som ho poprosil, pomáhal mi zháňať diely a neviem čo všetko vybavovať. So swapom motora na 1.8is mi pomáhal Viktor Rabb a Daniel Duchovný. Nebol to žiadny extrém na radový 6-valec, chcel som totiž ponechať pôvodnú konfiguráciu so štyrmi valcami. Človek by ani nečakal toľko trápenia súvisiacim s odblokovaním IMO na M44B19 a tak auto znova cca mesiac stálo...
Kolesá mi pomáhal preskladať „Peter_DTLNG“, ktorý ma v tomto obore nesmierne veľa skúseností a prerobil moje ACS kolieska na rozmer 9,5J a 11.5J, čo už je na E36-ku vcelku dosť. Polep na aute robil ako prvý Andy Snopp, ktorý má tiež veľmi pekne poskladanú 36-ku, neskôr sme to spoločne s Warhanom prelepovali na decentnejšie farby, aby všetko spolu pekne ladilo. Samozrejme kvôli pôvodnému Plasti Dipu som musel dávať auto skoro celé lakovať, vyvárať a opraviť kasňu od hrdze.
Ochranný rám som objednal spoločne s Davidom Grňom z Poľska a montoval ho pod odborným dozorom mojej priateľky, ktorá strácala o 2 ráno nervy, keďže sme ďalší deň mali cestovať na AMTS do Budapešti :D. Vzduchový podvozok skladal Paťo z Nitry (LP_cars) na TA-čkové tlmiče s použitím Viair kompresorov a Airride tlakovej nádoby. Zavŕšila to zákazková práca osadenia do batožinového priestoru.
Interiér sa mi podarilo zohnať z originál M3 a predné sedačky som osádzal od značky Bride, ktoré som časom dával prešiť do originál M-Rain látky. Založiť do auta mi ich pomohol Viktor Vlk (VR Customs), ktorý vyrobil konzolu pre obe sedačky. Povedal by som že v interiéri neostalo nič pôvodné - očalúnená je stropnica a stĺpiky tiež do origo látky M-Rain, zadné plato je v alcantare spoločne s lakťovou opierkou. Miesto šedej palubovky som dával originál čiernu, drevený dekor v šedom prevedení, červený koberec sa dal von a namontoval antracitový ako i vzácny volant od BBS, spoločne s custom radiacou pákou BBS.
V neposlednom rade spomeniem, že sa na aute sa urobila komplet nanovo zadná náprava z verzie 2.8i, brzdy sa osádzali na oboch nápravách z BMW E46 3.0. Zadnej partii dominuje krídlo z verzie E36 M3 GT, výduchy na kapote pochádzajú z E46 M3 GTR a o zvukovú kulisu sa stará kompletne upravený nerezový výfuk od DAER Racing čiže Daniela Duchovného, ktorý mi mimochodom pomáhal aj s motorom.“
BMW E36 Coupe, rok výroby: 1994
Motor: výmena pôvodného benzínového agregátu 1.6 na 1.8is, upravený nerezový výfuk DAER Racing
Pohon: na zadné kolesá cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku
Podvozok: zadná náprava z verzie 2.8i, brzdy na oboch nápravách BMW E46 3.0, vzduchový podvozok - tlmiče TA Technix, 2x Viair kompresor, Airride tlaková nádoba, zákazkové kolesá AC Schnitzer 9,5J a 11.5J
Karoséria: vyvarená a prelakovaná, zadné krídlo E36 M3 GT, výduchy na kapote E46 M3 GTR
Interiér: originál M3, predné sedačky Bride prečalúnené do M-Rain látky, stropnica a stĺpiky prečalúnené do látky M-Rain, zadné plato a lakťová opierka v alcantare, drevený dekor v šedom prevedení, antracitový koberec, volant BBS, upravená radiaca páka BBS, ochranný rám, zákazková prestavba batožinového priestoru
text: P.Kovács, majiteľ, foto: Ján Straka – Magpie