Profituning 2021_2

Defender V8

01. apríl 2021Publikoval P. Kovács

Prerastené, krabicoidné off roady s veľkými benzínovými motormi sa stali chcenými doplnkami majetnejších "malomešťanov". Väčšina s nimi neopustí asfalt, za to poslúžia ako bezpečné rodinné presúvadlo, dobre ukážu na parkovisku pred kaviarňou a pomôžu dokonca aj mnohým s nejakými tými vnútornými komplexmi. Čistokrvného, terénneho pracanta, ktorý automobilka Land Rover vyrába už neuveriteľných 68 rokov by sme si do tejto úlohy ťažko predstavili, ale doba sa mení a tak tu máme vrchol najnovšej generácie s vidlicovým osemvalcom a výkonom 518 koní a krútiacim momentom 625Nm.

Najnovší Defender polarizoval motoristickú verejnosť, ale napokon čísla objednávok ukázali, že sa dizajnéri predsa len trafili. Komu však chýbal športový variant s extrémnym výkonom, toho poteší zapožičaný 5-liter s kompresorom použitý v Range Rover Sport a Jaguar F-type a otázkou ostane už len to, či siahne po krátkej verzii s označením 90 alebo praktickejšej 5-dverovej 110-ke. Menší a trošičku ľahší (tieto pojmy sú v tomto prípade naozaj relatívne) brat pokorí aj vďaka 8-stupňovému automatu a permanentnému pohonu oboch náprav stovku za 5,2-sekundy a dokáže uháňať rýchlosťou 240km/h.

Vizuálne sa špička musí tiež odlíšiť - závistlivé pohľady umocní štvorkoncovka výfuku, 22-palcové kolesá ukrývajúce modré strmene bŕzd a na výber sú tri farby - sivá Carpathian Grey, biela Youlong White a temná Santoriny Black, a to vždy v kombinácii s čiernou strechou. V interiéri nahradil klasický kožený volant nový kus odetý do alcantary a pádla prevodovky za nim majú v tejto edícii chrómový look. Nový je aj poťah ventilovaných sedadiel, ktoré sa vpredu nastavujú v 12-tich smeroch.

Zmeny si pochopiteľne vynútil aj podvozok, ktorý okrem tuhšieho zavesenia dostal hrubšie stabilizátory a elektronický zadný diferenciál s vektorovaním hnacieho moment medzi pravé a ľavé koleso. Známy volič jazdných režimov Terrain Response má navyše novú funkciu s označením Dynamic. Po jeho aktivovaní si kapitán superkolosu môže viac veriť vďaka strmšiemu riadeniu, športovejšiemu odpruženiu a agilnejšej odozve akcelerátora.

text: P.Kovács, foto: Land Rover