Crossover budúcnosti
Štúdia Quartz je novou víziou francúzskej značky Peugeot o budúcnosti segmentu športových crossoverov. Použité prvky, ako v exteriéri tak aj v interiéri sú nevídané a sú jedinečné vďaka nádhernému dizajnu a inovatívnym materiálom: čadičový kameň, digitálne utkané textílie, melírovaná koža... Quartz má i-Cockpit úplne zameraný na vodiča. Umožňuje ovládať 500 koní pohonnej jednotky PEUGEOT Sport, ako aj inteligentný podvozok.
Kvalita jazdných vlastností je zrejmá už pri pohľade na 2,06 m širokú prednú časť vozidla a na pneumatiky so šírkou 305 mm. Pre optimálnu účinnosť pozostávajú jednotlivé funkcie osvetlenia z optických LED modulov. Svetlomety bez skla sú zvýraznené svetlovodom, ktorý na stranách vystupuje z karosérie a roztína tok vzduchu. Pri pohľade z boku je cez pretiahnuté línie vyjadrená dynamika konceptu. Štruktúrované 23" hliníkové kolesá s pneumatikami Continental zapadajú do veľkoryso zakrivených blatníkov. Previsy sú extrémne krátke, aby čo najviac priestoru z celkovej dĺžky 4,50 m bolo využitého pre pasažierov. Mechanika má svoje čestné miesto pod dlhou kapotou zvýraznenou otvormi pre ľahší prívod vzduchu.
Krídlové otváranie dverí dohora umožňuje ľahký prístup do kabíny. Quartz je postavený na platforme EMP2 s kompozitnou karosériou s lepenými panelmi. Bol použitý nový výrobný proces, ktorým sa znížila hmotnosť a dosiahla sa vynikajúca tuhosť. Vďaka tomu bolo možné odstrániť stredový stĺpik. Pomocou výsuvného stupienka môžu štyria cestujúci pohodlne nastúpiť do vozidla. Vo vnútri kabíny ich zmysly objavia nečakané materiály, prírodné alebo získané recykláciou. Pevnosť a ľahkosť čadičového kameňa sú symbolom konceptu Quartz. Čadič je použitý najmä na stredovej konzole. Je to vlastne sopečná hornina, ktorá vznikla rýchlym stuhnutím magmy na povrchu. Má rovnaké vlastnosti na celom svete, čo uľahčuje jeho zásobovanie na cieľový trh. S rešpektom k najkrajším tradíciám automobilového priemyslu bola v kabíne samozrejme použitá aj koža. V záujme športovej atmosféry sú podlahy, stĺpiky a strecha odeté do čiernej kože a kontaktné plochy, ako sedadlá a operadlá sú z hnedej kože. Na dokončenie vzhľadu, sú panely dverí frézované z jedného kompozitného bloku, pričom v každej stope po nástroji je použitý červený odtieň. Sieť takto vytvorených čiar vytvára kinetický efekt, ktorý neustále mení svoj vzhľad.
V kabíne má každý zo štyroch pasažierov k dispozícii pohodlné sedadlo, ktoré mu poskytuje maximálny komfort. Kostra sedadiel je viditeľná, ich súčasťou je 4-bodový zaťahovací pás. Pre dosiahnutie komfortu, sú sedadlá potiahnuté hnedou kožou a plávajúco namontované na odhalenej konštrukcii. Vodič má v i-Cockpite pevný posed, aby zvládal vysoký výkon vozidla. Kompaktný volant so zabudovanými ovládačmi je inšpirovaný pretekárskymi modelmi a poskytuje tak maximálnu efektívnosť. Vyvýšený prístrojový panel pozostáva z veľkej a konfigurovateľnej plochy. V jej strede je polykarbonátová lamela so 45° sklonom, ktorá zobrazuje doplnkové informácie a vytvára efekt hĺbky.
Plne hybridná plug-in pohonná jednotka s celkovým výkonom 500 k, pozostáva zo spaľovacieho motora a dvoch elektromotorov. Podmanivo tvarovaná kapota ukrýva motor 1,6 THP 270 vyvinutý tímom PEUGEOT Sport. Tento benzínový 4-valcový motor v spojení so 6-stupňovou automatickou prevodovkou vyvíja krútiaci moment 330 Nm a špecifický výkon takmer 170 k/l, čím sa radí medzi najlepšie na svete. Predná náprava je navyše poháňaná 85 kW elektromotorom s priamym záberom. Vo fáze decelerácie dobíja 400 V batériu a pomáha spaľovaciemu motoru s radením rýchlostí. Na zadnej náprave je taktiež 85 kW elektromotor, ktorý poháňa vozidlo a taktiež sa podieľa na dobíjaní batérie.
V záujme maximálneho využitia tejto motorizácie je Quartz vybavený špecifickou prednou nápravou McPherson a viacramennou zadnou nápravou so zabudovaným elektrickým motorom. Pneumatické odpruženie automaticky prispôsobuje svetlú výšku v rozmedzí od 300 do 350 mm. Táto funkcia je riadená pomocou optického systému snímania cesty. Systém používa kamery napojené na navigačný systém a vie tak predvídať zmeny povrchu vozovky.
zdroj: Peugeot