Corvette na batérie
Elektromobily dávno prestali byť pomalými mestskými presúvadlami. Počas ostatných rokov vzniklo viacero modelov, ktoré svojou dynamikou dávajú konvenčným súperom na frak. Príkladom je chorvátsky Rimac Concept_One. Špičkového šprintéra čerpajúceho energiu z batérie pripravila aj americká firma Genovation, vozidlo však nevyvinula od podlahy. Ako základ použila Chevrolet Corvette Z06.
Druhá najsilnejšia verzia ikonického kupé prešla v dielňach neďaleko Washingtonu D.C. komplexnou premenou. Pôvodný osemvalec nahradili elektromotory, ktoré ho svojimi parametrami prekonajú. Vozidlo nesúce označenie GXE disponuje výkonom 588 kW (800 k) a krútiacim momentom 950 Nm. Presné dynamické parametre nepoznáme, no prepracovaná Corvette by mala 100 km/h zhltnúť pod tri sekundy a dosiahnuť najvyššie tempo vyše 350 km/h.
Pri elektromobiloch sme si zvykli na použitie samočinnej prevodovky. Genovation však v tomto smere prekvapuje, okrem automatu spomína aj dostupnosť manuálu. O vplyve výberu na schopnosti vozidla spoločnosť nehovorí. Nekonkretizovala ani kapacitu akumulátora, no veľká pravdepodobne nebude. Dojazd na jedno nabitie má totiž dosahovať asi 175 míľ (281 km).
Okrem technickej premeny podstúpilo vozidlo aj plastickú operáciu. Corvette na batérie sa od benzínových modelov spredu odlišuje mierne väčším predným spojlerom, upravenou maskou chladiča a blatníkmi, no hlavné rozdiely sa nájdu na opačnej strane karosérie. Tá obsahuje veľké krídlo doplnené ešte výraznejším difúzorom a štvoricou okrúhlych koncových svetiel namiesto pôvodných hranatých.
Zmena bola teda komplexná, čo však odráža aj požadovaná cena. Americká firma hovorí o pláne na výrobu 75 kusov elektromobilu predávaných za asi trištvrte milióna dolárov. Nájde sa dostatok zákazníkov ochotných zaplatiť túto sumu za športové vozidlo, ktoré len ticho bzučí? Uvidíme. Pre mnohých motoristov je však burácanie veľkoobjemového osemvalca na nezaplatenie...
text: M.Pokrývka, foto: Genovation