Profituning 2021

Civic 3G V6

25. február 2021Publikoval M. Lábaj

Hranatý Civic tretej generácie bol vyrábaný medzi rokmi 1983 a 1987. Pod kapotou boli osadené výhradne benzínové štvorvalcové motory v štyroch veľkostiach. Od 1,2-litrového agregátu s výkonom 55 koní (40 kW) až po vrcholnú športovú 1,6-tku v Civicu s prívlastkom S, ktorá mala silu 120 koní (88 kW). Jeden z nich sa dostal aj do dielne k Andymu Barcheckovi v neskorších 80. rokoch.

Andy si však Hondu upravil po svojom, v štýle vtedajších špeciálov skupiny B. Namiesto malého štvorvalca bola do Civicu uložená 2,5-litrová V6 z Acury, no pozor, V6-tka si našla nové miesto, a to rovno v strede auta, za prednou dvojicou sedadiel. Pozdejšie ju však nahradil modernejší a o sedem deci väčší agregát s označením J32A6. 3,2-litrová V6 je spojená so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou takisto z Acury. Pozrime sa ale na exteriér.

Karoséria Civicu je osadená poriadnymi širokými (a tiež hranatými) blatníkmi. Trochu v nás evokuje malú beštiu z Francúzska – Renault 5 Turbo takisto s motorom uprostred. K blatníkom boli prispôsobené oba nárazníky a prahy. Zadný v sebe ukrýva dve veľké koncovky výfuku. Poriadny výduch pre vzduch je i na kapote. Celá karoséria bola upravená pre zvládnutie vyššieho výkonu. Zadná náprava je vyrobená na mieru. Systém uloženia kolies pochádza z Datsunu 240Z avšak s trochu pozmenenými ramenami. Za všetkými štyrmi kolesami sú športové tlmiče.

Rozšírený Civic stojí na dobových 15“ kolesách Enkei obutých do pneumatík Pirelli P Zero. Za nimi krotia bláznivú Hondu kotúčové brzdy z Corvetty C4. Na mieste pôvodného motora sa nachádza palivová nádrž, batéria a kufrík s náradím. A samozrejme, rezervné koleso. Dvojmiestny interiér je obohatený o ochrannú klietku a športové semišové sedadlá v sivej dvoj-kombinácií. Nesmie chýbať i hasiaci prístroj. Stredová konzola bola vylepšená CD prehrávačom Pioneer a štvoricou prídavných ukazovateľov. Budíky majú ciachovanie až do 120 míľ za hodinu, čo je na malý Civic celkom zaujímavá hodnota. Na odometri je natočených len 15 000 kilometrov, koľko toho už ale najazdila karoséria je neznáme. Na jeseň minulého roku si táto Honda Civic V6 našla nového majiteľa. V aukcii sa jej cena vyšplhala až na 35 200 €. Za jedinečný špeciál a dokonca na značkách, fajn suma, čo si myslíte?

text: M.Lábaj, foto: bringatrailer.com