Bugatti uviedlo model Chiron Sport
Kráľ maximálnej rýchlosti menom Veyron spoznal pred dvomi rokmi svojho nástupcu. Chiron výkonom motora výrazne prekonal aj verziu Super Sport vychádzajúcu zo staršieho šestnásťvalcového kupé, no s obmedzovačom nastaveným na 420 km/h jej prvenstvo neukradol. Vlani sa o to postaral Koenigsegg Agera RS. Na tróne zostáva aj po tohtoročnom ženevskom autosalóne, kde Bugatti uviedlo model Sport. Ten totiž rekordné ambície nemá.
Napriek veľkým očakávaniam neprinieslo nové vyhotovenie typu Chiron žiadne zvýšenie výkonu, osemlitrová strojovňa s kvartetom turbodúchadiel naďalej produkuje 1 103kW (1 500k). Nedotknuté sú dynamické parametre i najvyššie tempo. Motor prešiel jedinou úpravou, má totiž zmenené výfukové potrubie ústiace zo zadného nárazníka štvoricou okrúhlych koncoviek.
Navonok možno Chiron Sport rozoznať od štandardného variantu aj podľa odlišných diskov kolies či karbónového predného stierača. Tieto zmeny slúžili na zníženie hmotnosti, no spolu ušetrili iba 18 kilogramov. Bugatti však okrem toho upravilo riadenie, komponenty podvozka či zadný diferenciál. Vďaka týmto zásahom má mať kupé ostrejší charakter a okruh Nardo dokázalo pokoriť o päť sekúnd rýchlejšie než východiskový model. Ten prekonáva aj z finančného hľadiska. Základná cena novinky je stanovená na 2,65 milióne eur, čo nezahŕňa žiadne príplatkové opcie.
text: M.Pokrývka, foto: Bugatti