BMW M2 Competition
Dlhé mesiace hovorili zákulisné informácie o tom, že bavorská automobilka chystá pomerne zásadnú zmenu najmenšieho člena rodiny M. Klebety sa nedávno dočkali naplnenia. BMW M2 Coupé nahradilo vyhotovenie nazvané Competition, ktoré zdedilo gény od svojich väčších bratov. Pod jeho kapotou došlo k výmene pohonnej jednotky.
Dvojdverový kompakt naďalej disponuje trojlitrovým benzínovým šesťvalcom, namiesto verzie N55B30 s jedným turbodúchadlom však ide o biturbo agregát S55 používaný dvojicou M3/M4. Oproti nim je motor naladený trochu miernejšie. Má najvyšší výkon 302 kW (410 k) a krútiaci moment 550 Nm, pričom parametre môže spracúvať šesťstupňová mechanická prevodovka i dvojspojka disponujúca stupňom navyše.
V prvom prípade trvá šprint z 0 na 100 km/h presne 4,4 sekundy, voľba vyhotovenia DCT potrebný čas skresáva o dve desatiny. Maximálne tempo je štandardne 250 km/h. Ak si zákazník vyberie balík M Driver’s, pozrieť sa môže až na 280 km/h. Hmotnosť stúpla úpravami na 1 550 kilogramov. Dôvodom je nielen extra slimák, ale tiež výkonnejší chladiaci systém a ďalšie zmeny.
Navonok možno verziu Competition spoznať podľa väčších bočných otvorov v prednom nárazníku a trojice prídavných uprostred, ale tiež na základe prepracovanej masky chladiča prepojenej čierno lakovaným dielcom. Nové sú tiež výfukové koncovky a devätnásťpalcové disky kolies. BMW vymenilo aj spätné zrkadlá, ktoré pochádzajú z rovnakého zdroja ako šesťvalec.
Genofond väčších súrodencov nechýba ani v interiéri, vybavený môže byť prevzatými anatomickými sedadlami. Okrem toho obsahuje červené štartovacie tlačidlo a prídavné ovládače veliace jednotlivým častiam techniky. Ide o doteraz absentujúce prvky, ktoré em-dvojke chýbali ako jedinému členovi rodiny. Vzhľadom na všetky tieto úpravy možno čakať zvýšenie ceny. Zatiaľ ju však nepoznáme, Bavori ju zverejnia neskôr.
text: M.Pokrývka, foto: BMW