Automax Power fest, Boľkovce
Ani extrémna horúčava neodradila milovníkov extrémnych mašín od 4.kola slovenského šprintérskeho šampionátu, ktoré sa odjazdilo 4.júla na letisku Boľkovce pri Lučenci. Fanúšikovia konských síl, ktorí zvolili alternatívu stráviť prvú sobotu prázdninového víkendu na otvorenom priestranstve bez možnosti uchýlenia sa do tieňa, prípadne namočenia sa do chladnej vody, však určite neoľutovali. Celkovo 145 pretekárov - zaregistrovaných do slovenského alebo maďarského majstrovského kola ich totiž obdarilo ďalšou dávkou horúčavy z výfukových potrubí, dymom zo spálených pneumatík a často neznesiteľným hlukom trhajúcim ušné bubienky. Čo viac treba ku krásnemu letnému oddychu...?
Podujatie AUTOMAX Power fest má na Novohrade už 9-ročnú tradíciu a patrí v regióne celkovo k najväčším udalostiam v roku. Jedinečná koncentrácia unikátnych strojov rôzneho typu, bohatý sprievodný program a nádherné dievčatá prilákali aj tentokrát veľký počet divákov, ktorí nadšene podporili jazdcov bojujúcich o cenné desatinky na šprintérskej dráhe. Tradične si tu zmerali sily jemne upravené pouličné autá, hardcore drag železá, luxusné superšporty aj nadupané motorky, ktoré boli zaradené do troch základných skupín - Autá Profi, Autá Street a Motocykle. Spestrením diania bola motocyklová kaskadérska show maďarskej dvojice Rétság Riders Team aj driftérska exhibícia Košičanom Nora Kováčika a Tomáša Bátoryho.
Spolupráca slovenskej šprintérskej asociácie - promotéra národného seriálu s maďarskými kolegami má už silné korene, preto sa aj toho roku spojili šampionáty, v rámci spoločných majstrovských kôl. Boľkovské kolo majstrovstiev Slovenska bolo zároveň zaratúvané aj do bodovaného seriálu južných susedov, preto dorazili kvalitné, dokonca často i uletené pretekárske náradia aj spoza hraníc. Klasifikácia prebiehala ale zvlášť a tak sa cenné body od Slovákov podarilo uchmatnúť iba jazdcom, ktorí sa registrovali aj do nášho závodu. Najviac vody spomedzi maďarských borcov rozvíril Vanó Gábor alias "Fapuma", ktorý so svojim vyše 700-koňovým odľahčeným Mitsubishi Lancer EVO pokoril 201-metrov v čase 6,5 sekundy a vyhral v triede Profi4. Rýchlejší od neho na štyroch kolesách bol iba Poliak Konrad Zakrzewski na brutálnom dragstri "Tsunami" Opel Calibra Bimoto, ktorý zajazdil čas 6,151 s. pri rýchlosti 195 km/h. V triede Motocykle si cenu za absolútne víťazstvo prevzal poľský pretekár Krzysztof Dziura jazdiaci na upravenom Suzuki, ktorého najlepší čas činil 6,079 s. pri max. rýchlosti 198km/h.
Výsledky šprintov na 201m (víťazi kategórií):
Autá trieda PROFI: P2: Martin Danišek (Fiat Punto GT), P3: Tomáš Polonec (Fiat 127 turbo), P4: Vanó Gábor "Fapuma" (Lancer EVO), P5: Pavol Buček (Tiger racing),P6: Michal Hanek (Honda Civic)
Autá trieda STREET: S0: Igor Šťavina (Škoda 120),S1: Peter Sládeček (Honda Civic),S2: Vlado Kocúr (Daewoo Nexia),S3: Tomáš Trzuba (Fiat Coupe),S4: Stanislav Buzalka (Lancer EVO IX),S5: Ondrej Vasičák (Audi RS6),S6: Tomáš Lupták (Seat Leon),S7: Ivana Kabátová (BMW 335xD)
Absolútni víťazi:1. Konrad Zakrzewski ("Tsunami" Calibra Bimoto), 2. Ondrej Vasičák (Audi RS6), 3. Zsolt Jóba (Nissan GTR)
MOTOCYKLE: M1: Michal Zeman (Yamaha R6), M2: Ondrej Cerovský (Suzuki GSX-R 750),M3: Buzás Krisztián (Kawasaki ZX10R),M4: Štefan Szabó (Kawasaki ZZR 1400),M5: Krzysztof Dziura (Suzuki)
Najväčší obdiv obecenstva patril dvom exotickým superautám Porsche 918 Spyder a Lamborghini Aventador SV. Tie jazdili síce iba exhibične, ale vidieť v akcii tieto zriedkavé a veľmi vzácne športové kúsky bolo zážitkom aj pre tých najzdatnejších motoristov. Ručne vyrábaný hybridný superšport Porsche 918 vybavený 4,5-litrovým spaľovacím motorom V8 a dvoma elektromotormi vpredu a vzadu, s pohonom 4x4 disponuje celkovým výkonom 887 koní a akceleruje na stovku za 2,6 sekundy. V ostrých jazdách mu to postačilo ku krásnemu času 6,6 sekundy. Naopak taliansky 6,5-litrový 12-valec s výkonom 750 koní si pripísal časový výsledok 7,2 s.
Na svoje si prišli aj fanúšikovia stylingových úprav, trošku ďalej od dráhy, na priestranstve pred hangármi letiska sa totiž konala súťaž upravených áut, zaradená do česko-slovenského seriálu TotalDip Tuning battle 2015. Tradičné body programu zrazu ako show&shine a fotenie s dievčatami boli okrem toho doplnené o profesionálne meranie decibelov audio sústav a výfukov.
Zadokolka VW Golf s motorom TDi maďarského špecialistu, známeho iba ako "PD Gabi" zajazdila čas 7,5 sekundy.
Dvojmotorová ozruta "Tsunami" naháňa strach a pokorí stovku za 1,8 sekundy.
Zahrievanie drag balónov v podaní Tamása Feketeho.
Duel dvoch nadupaných štvorkoliek z dielne Profituning: RS6 vs. 911 turbo.
Streetfighter show na štyroch strojoch zvládla dvojica Rétság Riders Team na jednotku...
Drag hardcore vs. hyperauto! Gábor Vanó "Fapuma" nakoniec dal dole 918 Spyder o 1 desatinu. Ako je to možné? Jeho EVO zrýchli na 100km/h tiež za cca 2,5 sekundy :).
Kolorit dňa dotvorili aj krásne Monster Girls.
Tomáš Trzuba na poriadne nafúkanom Coupé si to rozdal aj s Jurajom Matlovičom na Fabii 4x4 2.0 TFSi.
Najrýchlejší na dvoch kolesách bol Krzysztof Dziura z Poľska.
S63 AMG sa muselo pokloniť pred Fiatom 127 turbo Tomáša Polonca ;)
Na Slovensko opäť zavítal aj drag-veterán Miklós Gyetvai na Fiate 126, poháňanom agregátom BMW 2,2 turbo.
zdroj: Slovenská šprintérska asociácia