Aston Martin Vantage Roadster
Nádherný dizajn, výkonný 4,0-litrový motor, luxusný interiér a dokonca možnosť voľby manuálnej sedem stupňovej prevodovky. To doteraz ponúkal Aston Martin Vantage. A teraz k takejto výbornej kombinácií pribudla i skladacia strecha. Ehm, najrýchlejšia skladacia strecha.
Jedná sa o strechu typu soft top, jej rozloženie a zloženie zabezpečuje ultraľahký a kompaktný mechanizmus Z-Fold. Ten dokáže kompletne zložiť strechu za 6,7 sekúnd. Rozloženie trvá o žmurknutie oka dlhšie, teda 6,8 sekúnd. A to všetko je Z-Fold schopný urobiť do rýchlosti 50 km/h. Aj keď je mechanizmus vcelku malý, batožinový priestor je oproti kupé menší o 150 litrov. No Aston Martin stále hovorí, že do 200-litrového kufra sa stále zmestí naplnená golfová taška a nejaké to príslušenstvo k tomu. Skladacia strecha však pridala na váhe Vantage-u iba 60 kíl, suchá hmotnosť kabrioletu je tak 1628 kg.
Motor je zhodný s modelom s pevnou strechou. Ide o dielo z dielní AMG doladené Britmi, dvakrát preplňovaná 4,0-litrová V8 produkuje 503 koní (375 kW) a 685 Nm. Výkon ide na zadné kolesá cez 8-stupňovú automatickú prevodovku ZF (o 7-stupňovom manuáli zatiaľ nebolo zmienky), Roadster je o málinko pomalší v šprinte z nuly na 100 km/h voči kupé, stále ale dosť rýchly, tachometer ukáže stovku za 3,7 sekundy. Pedál na podlahe môže viesť až k maximálnej rýchlosti 306 km/h. Takže pozor na účes!
Lenže Vantage Roadster dokáže aj viac ako zrýchlenie v priamej čiare. Z klasického Vantage-u boli prevzaté všetky moderné technológie použité na podvozku, ako adaptívne tlmiče, dynamická kontrola stability, vektorovanie krútiaceho momentu a zadný elektronický diferenciál. Na výber ostávajú tri nastavenia podvozku a pohonného ústrojenstva, režimy Sport, Sport+ a Track.
Aston Martin už teraz prijíma objednávky na nový Vantage Roadster. Dodanie prvých áut svojim objednávateľom sa očakáva na prelome leta roku 2020. Kto by ho chcel, ten si ho môže ísť ohmatať už budúci mesiac na výstavu automobilov do Ženevy. Majte však na pamäti, že Briti si za neho v Nemecku pýtajú 157 000 €.
text: M.Lábaj, foto: Aston Martin