1200hp Opel Corsa!
Šprintérska scéna plodí veľa šialených áut a motoriek, ale to čo sa predviedlo na aprílovom Power feste v Trenčíne patrí v našich končinách do kategórie „überzverstiev“. Konkrétne máme teraz na mysli červenú „Korzičku“ Dawida Lamika z Poľska, s „troška“ väčším predkom a tučnými M&H balónmi, ktorá na 402-metrovej – podotýkame nepenetrovanej(!) trati, zajazdila čas 9,183-sekundy pri koncovke 264km/h! Tento výsledok postačil nie len na víťazstvo v triede Profi 1, ale aj na stanovenie nového FWD rekordu na slovenskej pôde – nikto v minulosti u nás totiž nedal štvrťmíľu s pevným štartom na aute s predným náhonom v kratšom čase.
Najprv do drag race menej zarytým ozrejmime ten čas. Táto Corsa R30 turbo bola rýchlejšia 30.apríla ako momentálne najrýchlejšie auto našej republiky (9,2 sek. 1200+hp Nissan GTR) a iba o stotinu pomalšie ako 1200hp Skyline R33 z Rakúska, o ktorom sme si minule napísali. A to sa bavíme o brutálnych štvorkolkách, nie o malej krabici s predným pohonom. Aby sme ešte lepšie naznačili úroveň tohto špeciálu z dielne Turbo Lamik, po nedávnom vylepšení osobného rekordu sa ten posunul v rebríčku najrýchlejších FWD áut v Európe na 9.priečku.
Pred tým než sa zadívate do súpisu úprav a dynamických parametrov, z ktorých sa vám hlava zatočí :P si ozrejmime otázku „wheelie bar“ – t.j. zadného podporného rámu s kolieskami. Málo kto totiž vie, že ten sa nemontuje iba na RWD autá s tendenciou dvíhania sa na zadné pri dobre zalepenom štarte. Zvykne sa použiť aj pri extrémnych predokolkách k úplnému eliminovaniu odľahčenia prednej nápravy na prvých metroch a následnej straty gripu. V tomto odvetví motošportu sa proste každá stotinka berie smrteľne vážne ;).
Opel Corsa A FWD DRAG by Turbo Lamik (PL)
Motor: Benzínový 6-valec VW R32 destroker kit 90.3 na R30, kované piesty DP, kované ojnice FCP, skrutky ARP, turbo Pulsar G42-1450, čerpadlo 3x044 Bosch, vstreky 1700x6, palivo e85, riadiaca jednotka Ecumaster Black Race TCS s trakčnou kontrolou, výkon pri tlaku 2.5bar 1200koní, max.točivý moment 1230Nm
Pohon: Náhon na predné kolesá cez DSG DQ250 so zákazkovým programovaním a spojkami
Podvozok: Vpredu M&H Racemaster drag slick 26x12R15, vzadu 24x3.5R15, zadný „wheelie bar“
Karoséria: Odľahčená, polykarbonátové bočné a zadné okná, odnímateľný laminátový predok s vývodom výfuku za predným kolesom, váha 850kg
Dynamické parametre:
0-100km/h: 2,14s
100-200km/h: 2,86s
200-250 km/h: 1,97
najlepší čas 0-402m: 8,581@271 km/h, 0-201m: 5,70@214 km/h, 0-60ft: 1.459s
text: P.Kovács, foto: SŠA – dragracing.sk