"SAYONARA" slečinky...
Nájsť lepšie dejisko fotenia trojice týchto krásavíc by sme asi neboli vedeli. Patrikova bordová T23-ka v kompozícii s Peťovou snehobielou, motoricky silnejšou verziou a blondínkou Zuzanou zapadli do rýdzo urbanistickej scenérie viac než dobre. Chalani zabezpečili k svojim milovaným Cecilkám zaujímavú kulisu a tak boli v jeden slnečný, jesenný deň banskobystrickí okoloidúci svedkami predstavenia extravagantného trojlístka. Tento správny počin sa udial už nie včera, autá dnes už možno vyzerajú trošku odlišne, možno sa aj ich majitelia pomenili, no určite sa oplatí oprášiť niekdajšiu tému titulky nášho časopisu.
Pripomeňme si aj technické parametre dvoch športových klasík Toyota Celica, ktorých šmrnc sa ani odstupom času nevytráca. Pod kapotou bielej verzie označovanej dvoj písmenom TS pracuje 1,8-litrový, benzínový štvorvalec 2ZZ-GE s variabilným časovaním VVTL-i 16V. Agregát so sériovým výkonom 141kW bol obdarený navyše kitom studeného sania od AEM a športovým výfukovým systémom Invidia. Pohon na predné kolesá sa prenáša cez 6-stupňový manuál, odľahčený zotrvačník Fidanza a keramickú spojku Exedy Stage 2. TS roluje na 19´´ diskoch Tomason TN1, zavesených na nastaviteľnom podvozku D2 racing. Nechýba ani predná a zadná rozpera Tanabe a odolnejšie vŕtané a drážkované brzdové kotúče. Ostré krivky karosérie násobuje bodykit Extreme dimensions a karbónová predná kapota a zadné krídlo Carbon creations.
V bordovej Toyote Celica T23 pradie tiež zážihový 4-valec 1,8 VVT-i 16V a k nárastu pôvodného výkonu na hodnotu 165 koníkov dopomohlo sanie Injen Racing division, keramické zvody DC Sport, výfukový systém Tanabe i sviečky Denso Iridium Power. Na podvozku pribudli s cieľom vylepšiť stabilitu až štyri rozperné tyče a športové tlmiče TEIN s nastaviteľnou výškou a tuhosťou - verzia SuperStreet. Osadili sa chladené, drážkované brzdové kotúče a platničky EBC Brakes, ktoré sú skryté za 17-palcovými kolesami Dotz Touge Graphite. Tie vkusne dotvárajú exteriér, ktorému dominuje duraflex bodykit B-2 od firmy Extreme Dimension, karbónové krídlo TD3000 a metalický lak Nissan Merlot. Interiér bol individualizovaný prelakovaním do matnej čiernej farby, stredovým panelom v karbónovom prevedení s integrovaným GPS, prečalúnením a výkonnou audio sústavou.
foto: Boholy