Air & FakeAir vs. dievčence...
Na tohtoročný zraz Power Tuning party priniesli do Bratislavy vystaviť svoje unikátne Golfy aj dvaja Martinovia a teda ani ich nemohlo minúť nejaké to fotenie s babami. Síce sú to obidva Golfíky a obidva podobne posadené do prachu (aj keď odlišnou metódou), avšak ide o dva rozličné svety, dva rôzne prístupy k postaveniu si jedinečného ľudového auta.
Čierna MK4-ka prikrčená na vzduchovom podvozku a 18-palcových diskoch Japan racing je ozajstný show car. Má zamračenú prednú kapotu, zavarené zadné a piate dvere, zaslepený zadný stierač, predný podnárazník z Golfa VR6, predné svetla so šošovkou xenónmi a zadné LED-kové svetlá, navyše kufor sa otvára cez diaľkové ovládanie. Interiér tiež nezaostáva - Martin ho obdaril koženými športovými sedačkami, polorámom, športovým volantom a budíkmi z VW Bora. Nechýba kvalitné audio - o dobrý zvuk sa starajú 2-dinové rádio Kenwood, reproduktory Magnat a Infinity, subwoofer značky JL audio a pôvodný účel kufra sa eliminoval dvoma 10l nádržami stlačeného vzduchu a dvoma kompresormi Viar 444C. Navyše aby to nebolo len o stylingu, v motore pribudli racingové vstreky 764 a väčšie turbo, pod autom zas predná náprava z Audi TT a brzdové kotúče priemeru 312mm a 256mm.
Sivý trojkový Golf je úplne iná šálka kávy. Je to štýlový pouličný povoz v aktuálnom, mladíckom poňatí postavení na štelovacom podvozku. Áno, je to "statik", ktorý ja osobne neviem pochopiť ako dokáže jazdiť na slovenských cestách :). Martin si s tým evidentne vie poradiť a svojím kombíkom poháňaným agregátom 1.9TDi, prerobeným na edíciu Yachting dofarbuje nudnú premávku. Upravený Variant má namontované nápravy Golf 3 GTi resp. VR6 a väčšie brzdy, vo vnútri nájdeme kožené sedačky Recaro colour concept v štyroch rôznych farebných prevedeniach a volant R32 z MK4-ky. Čo sa týka kolies, 17-palcové disky zapožičané z Transportera T5 boli nedávno vymenené za 17" BBS Bugatti s fajnovými hrotmi.
text: Kovács, foto: Boholy, Jančo