Profituning 2021

2015: Dočasná rozlúčka

25. marec 2022Publikoval P. Kovács

Zvyčajne je našim zvykom zverejňovať recenzie slovenských áut po najnovších zásahoch a v ideálnom prípade pred ich debutom do aktuálnej sezóny. Prípad Martinovej "včely" z Trenčína to však bude presne opačne. Tento článok je akousi rozlúčkou - pre pravidelných účastníkov súťaží show & shine dobre známeho a neprehliadnuteľného Seatu Ibiza 1.9 TDi, ktorý sa pravdepodobne na sezónu 2015 hibernuje, aby sa do ročníka 2016 vrátil v úplne inom vzhľade a štýle...

Auto si Martin kúpil v roku 2008 ako použité v autobazáre - bola to sériovka, mala len fólie na zadných oknách. Jazdil na nej denno-denne do práce a prvou úpravou bolo audio a modré, neónové podsvietenie pod autom a v interiéri. Následne sa aparatúra ešte niekoľko krát zmenila, resp. doplnila a na kapotu a strechu pribudla čierna, matná karbónová fólia. V takomto stave jazdil Martin do roku 2011, aby sa do nasledujúcej sezóny auto komplet nastriekalo do airbrushu s motívom včelieho plástu. Zákazkový nástrek je na streche a bokoch auta, ide cez kapotu, blatník, spätné zrkadlá a dvere až na zadný kufor. Je to kombinácia oranžovej Lamborghini a modrej od Seatu. S novým lakom sa odjazdila sezóna 2012.

Začiatkom roku 2013 pribudlo druhé auto na jazdenie do práce, preto sa Ibiza mohla odstaviť do garáže a odštartovali časovo náročnejšie zásahy. Vymontoval sa z auta motor, aby sa repasoval a blok strekol do modrej, nápravy šli tiež von a odstrojil sa i celý interiér. Vnútro sa komplet vytlmilo Dynamatom - strecha, dvere, podlaha aj kufor, natiahli sa káble na hudbu a monitory, interiér sa odviezol na čalúnenie do Čiech. Podlaha, sedačky, strop, predné a zadné tapacíre, výplne kufra a palubovka sa obliekla do oranžovej koženky, kým bedňu na basák si majiteľ vylaminoval a následne dal nastriekať do airbushu - samozrejme tiež motívom plástu. Keď už bol motor von z auta, vymenilo sa všetko, čo bolo za tie roky opotrebované.

Styling strojovne sa zavŕšil pochrómovaním alternátora aj posilňovača bŕzd, navyše zámok, pánty a tyčka kapoty, plasty motora a kryt baterky sa nastriekali do modrého laku. Luxusný dojem z pohľadu na agregát dotvárajú navyše pozlátené veká motora, oleja a vyrovnávacej nádržky, do oranžova nastriekaná vrtuľa, modro lakované čelo a zadná stena v koženke. Ak by ste si mysleli, že ušľachtilý kov inde nenájdete, tak sa stačí mrknúť na podvozok. Chrómu sa ušlo veru aj na brzdy, polosi, ramená a stabilizátory. Po týchto posledných zásahoch sa pochopiteľne účel auta navždy radikálne zmenil a Martin sadá doňho výlučne počas návštev zrazov a sporadických kratších výletov.   

Asi ste viacerí zvedaví, akým smerom sa pohne tento automobilový počin, čo nás čaká v spojitosti s ním v budúcnosti. Veru aj my sme boli zvedaví, avšak Martin bol na slovo pomerne skúpy - nechce prezradiť prekvapenie, čo je povedzme si úprimne, pochopiteľný a veľmi správny postoj k veciam. No predsa sa nám podarilo zistiť aspoň toľko, že sa pripravuje niečo v nemeckom alebo španielskom štýle a viac k zemi to pôjde vďaka vzduchu a má pribudnúť nejaký ten chróm... Tešíme sa ;)...

Motor: Vznetový 4-valec 1.9 TDI 96kW (131ps), predné čelo, predná stena, vyrovnávacia nádržka, kryt baterky, vzduchová hadica, kryt filtra a kryt podtlak. vedenia striekané modrou, alternátor, úchyt podtlak. hadíc, trubky na vodu a naftu, pánty kapoty, zámok kapoty, hlavný brzdový valec v chróme, stena čalúnená oranžovou koženkou, blok motora na modro striekaný, pozlátené veko vyrovnávacej nádržky, veko oleja a brzdovej kvapaliny a veko ventilov  
Podvozok: Nastaviteľné tlmiče Vmaxx - zníženie vpredu 60mm, vzadu 30mm, tlmiče a pružiny nastriekané do modrej farby, na zadnej náprave 20mm podložky, brzdy vŕtané kotúčové Zimmermann vpredu i vzadu, obloženie Ferodo, brzdové strmene v chróme, predná nápravnica nastriekaná do modra, poloosi, predné ramená, stabilizátor, stabilizačné tyčky, tehlice striekané modrou farbou, podblatníky čalúnené oranžovou koženkou, disky Keskin KT1 vpredu 205/35 R18 8,5j pneu Falken, vzadu 225/35 R18 j10 pneu Yokohama   
Karoséria: Modrý celolak - vzorkovník Seat, airbush so vzorom včelieho plástu, oranžová vzorkovník Lamborghini, mriežky nastriekané do čierna, oranžové okraje, maska bez znaku, vrchné mriežky Cupra, lízatko Leon Cupra, difuzor v zadnom nárazníku oranžový, lišta pod čelným sklom streknutá na modro, B-stĺpiky v čiernom laku, pochrómované stierače, krátka anténa streknutá na čierno, pozlátené veko nádrže paliva

                 

Interiér: Kompletné zákazkové čalúnenie oranžovou koženkou, prešívanou zlatou niťou - palubovka, sedačky, tapacíre, strop, podlaha, radiaca páka, volant, ručná brzda, koberčeky, stredový tunel nastriekaný do oranžova, pozlátené stropné madlá, vnútorné zrkadlo, ventilácia na palubovke, rámik okolo rádia, polohovacie páčky na sedačke, hliníkové pedále Cupra   
Audio: Autorádio DVD 2-din Pioneer AVH P4300, 4x monitory v hlavových opierkach a jeden v prednej maske miesto znaku, trojpásmové reproduktory vo dverách 16,5 Hertz, 2x zosilňovače Hertz štvorkanál EP4 4x90W, monoblock Hertz EP1d 1x1000W, kapacitor dvoj Farad, baterka Exide Premium 77Ah, napájacie káble 30mm Audison connection a Hollywood energetic 50mm, poistkové terminále 100 a 300amper, rozvodové bloky Audison, signálové káble Audison connection, basový reproduktor Hertz SPL HXS 380d 1000W, laminátová bedňa robená na mieru a striekaná do airbushu, zosilňovače tiež striekané                               

text: Kovács, foto: Martin Kokeš, majiteľ